Creativity&Business

Blog za kreativne preduzetnike

vizuelni identitet

Vizuelni identitet: 5 pitanja na koja treba da odgovorite pre izrade

Newsletter

Prijavite se da putem imejla dobijate savete i ekskluzivne materijale pomoću kojih možete da pokrenete i unapredite svoj kreativni biznis.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Vizuelni identitet odnosi se na vizuelne aspekte jednog brenda: web sajt, dizajn grafike za naloge na društvenim mrežama, štampani materijal (vizit karte, brošure, flajeri, pakovanje proizvoda, itd.) i sve ostale elemente koji podrazumevaju vaše vizuelno prisustvo na tržištu.

Upečatljiv i konzistentan vizuelni identitet jedan je od najmoćnijih načina da utvrdite kredibilitet, istaknete se među konkurencijom i (p)ostanete prepoznatljivi.

Do sada ste verovatno doneli odluku o nazivu svog biznisa i možda kreirali logo koji vam se dopada. Iako vas sam naziv biznisa neće učiniti bogatim ili siromašnim, važno je da kreirate vizuelni identitet koji će na adekvatan način komunicirati sa vašom ciljnom grupom.

Međutim, pre nego angažujete dizajnera za izradu vizuelnog identiteta ili odlučite sami da ga kreirate, važno je da postavite čvrste temelje za njegovu izradu tako što ćete odgovoriti na sledećih pet pitanja.

1. Kako biste predstavili svoj biznis u samo jednoj rečenici?

Ovo uopšte nije jednostavan zadatak, ali je veoma važan.

U ovoj rečenici treba da obuhvatite odgovore na tri ključna pitanja:

  • Zašto ste u tom poslu?
  • Kome pomažete?
  • Kako im pomažete?

Više o ovoj temi pročitajte u sledećem prilogu:
Postavljanje temelja za kreiranje uspešnog brenda

Nijedan dizajner ne bi trebalo da počne sa izradom vizuelnog identiteta pre nego dobije odgovore na ova pitanja. Da biste izgradili snažno vizuelno prisustvo, najpre morate definisati svoju svrhu, ciljnu grupu i načine na koje im služite.

Upravo zbog ovoga nikada ne nosim laptop na prvi sastanak sa novim klijentom. Umesto da odmah na internetu tražimo “lepe logotipe” i kolor šeme, želim da upoznam njih i njihov biznis. Međutim, važno je da zapamtite da ukoliko nemate jasnu viziju svog budućeg brenda, ne postoji dizajner čijim radom ćete biti zadovoljni.

2. Šta vas odvaja od konkurencije?

Na ovo pitanje izbegavajte da dajete uopštene odgovore, kao što su kvalitet, profesionalna i brza usluga, itd. Većina navodi kvalitet kao nešto što ih odvaja od konkurencije, što je pokazatelj da nisu previše kreativni i da se, zapravo, ne razlikuju preterano od ostalih koji navode istu stvar kao svoju glavnu prednost.

U odgovoru na ovo pitanje morate da budete specifični. Navedite zbog čega bi kupac trebalo da se opredeli upravo za ono što nudite – Šta vas to čini jedinstvenim na tržištu?

Možda verujete da se ni po čemu ne izdvajate od konkurencije, ali to nije moguće. Motivi za pokretanje biznisa, način poslovanja, odnos i komunikacija sa kupcima i klijentima drastično se razlikuju od jedne do druge firme.

Isto je i ukoliko pokrećete blog u konkurentnoj niši. Neće teme vaših priloga biti presudne u odabiru čitalaca, već vaš karakter i način na koji publici dostavljate informacije.

3. Kakav utisak želite da ostavite?

Vizuelni identitet ovde igra najvažniju ulogu.

Upravo će elementi vašeg vizuelnog identiteta prvi komunicirati sa potencijalnim kupcima i klijentima i ostaviti prvi utisak.

Znajući šta želite da budući kupci misle o vašem brendu pomažete dizajneru da napravi stazu kojom ćete stići do cilja.

Vaš najveći saveznik u ovom segmentu priprema za izradu vizuelnog identiteta biće adekvatan izbor kolor šeme vašeg budućeg brenda.

Pročitajte sledeći prilog:
Psihologija boja

4. Koji elementi vizuelnog identiteta su vam potrebni?

Malo je onih koji će na samom početku svog poslovanja razmišljati o svim elementima vizuelnog identiteta. Pokretanje svakog biznisa iziskuje puno novca i vremena, pa preduzetnici nastoje da eliminišu svaki nepotreban trošak. Izrada logoa i web sajta uglavnom je prioritet svakoga ko se upušta u preduzetničke vode, pa malo njih razmišlja o elementima čija će im izrada biti potrebna u bližoj ili daljoj budućnosti.

Ipak, mnogo će vam koristiti ukoliko svog dizajnera upoznate sa svojim budućim planovima i tražite mu da vam, uz logo za čiju ste ga izradu angažovali, dostavi i vodič za kreiranje vizuelnog identiteta.

Na taj način će svako ko učestvuje u izradi vizuelnih aspekata vašeg brenda imati smernice kojima će se voditi.

5. Imate li plan po kom ćete se voditi nakon što se saradnja sa dizajnerom završi?

Ovo je još jedan razlog zbog kog morate imati vodič o kom sam govorila u prethodnom segmentu.

Dizajner na početku može da obavi sjajan posao, ali ukoliko vi ili vaši zaposleni ne nastavite na isti način da se predstavljate svojim kupcima i klijentima, šteta će biti veća od koristi.

Boje, izbor fonta, stil fotografije i način na koji se obraćate publici na društvenim mrežama i blogu uvek moraju biti isti i prepoznatljivi.

Zaključak

Verujem da je sada mnogima jasno da postoje segmenti o kojima treba doneti odluke pre nego angažuju dizajnera. Odgovori na pitanja o kojima smo ovde govorili pomoći će vam da razvijete jasnu viziju svog budućeg brenda, što je daleko isplativije nego da odluke donosite “u hodu”.

Podelite prilog sa prijateljima
Pročitajte i sledeće
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Miodrag Ćurčić
Miodrag Ćurčić
Gost
2 years ago

Pozdrav (koleginice:-) )Majo,…

svaka čast,.. ja nikad ne bih znao da to ovako lepo definišem i stavim sve na jednom mesto, ali to je suština izazova s kojim se svaki put susrećem kad krećem u novi projekat sa klijentom…

Pozdrav i sve najbolje

Blog za kreativne preduzetnike

Prijavite se da putem imejla dobijate savete i ekskluzivne materijale pomoću kojih možete da pokrenete i unapredite svoj kreativni biznis.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.