Creativity&Business

Blog za kreativne preduzetnike

kreiranje vizuelnog identiteta

Kreiranje vizuelnog identiteta za blog

Kreiranje vizuelnog identiteta nije namenjeno samo velikim kompanijama, već svima koji pokreću bilo kakav biznis ili organizaciju. Možda ćete da se iznenadite, ali isto važi i za blogere. Osim ako ne vodite blog iz čiste zabave i nije vam naročito stalo da se istaknete na internetu, vreme je da preduzmete korake za kreiranje vizuelnog identiteta svog bloga.

Jasno definisan i konzistentan vizuelni identitet je najsigurniji način da steknete poverenje čitalaca i izdvojite se u moru drugih blogera. Tako definisan vizuelni identitet omogućava vašim čitaocima da vas lako prepoznaju, a to je jedan od glavnih ciljeva svakog blogera.

Vizuelni identitet podrazumeva način na koji ste organizovali i predstavili svoj web sajt, naloge na društvenim mrežama, kao i sav materijal koji je štampan u cilju vaše promocije (vizit karte, flajeri, brošure, posteri, itd).

Sve ovo može da izgleda kao nerealna misija za jednu osobu, pogotovo ako u obzir uzmemo i ostale uloge u kojima se svaki samostalni bloger nalazi. Međutim, ako napravite jasan plan i podelite ga na više segmenata, bićete u stanju da uspešno obavite sve zadatke koji će se pred vama naći.

Pretpostavimo da ste do sada odredili naziv svog bloga i eventualno napravili logo koji vam se dopada. Iako sam naziv nije od presudne važnosti za uspeh bilo kog bloga, dobro bi bilo da na neki način komunicira sa vašom ciljnom grupom.

Ovde ćemo govoriti o četiri ključna segmenta u procesu kreiranja vizuelnog identiteta. Dobićete smernice i savete pomoću kojih ćete znati u kom pravcu treba da idete i na šta sve treba da obratite pažnju prilikom kreiranja vizuelnog identiteta za vaš blog.

Ostanite sa mnom do kraja ovog posta, pripremila sam vam mali poklon! 🙂

Kreiranje vizuelnog identiteta: TIPOGRAFIJA

Možda do sada niste primetili, ali tipografija igra važnu ulogu u vizuelnom identitetu jednog brenda i sastavni je deo svakog sjajnog dizajna.

Nipošto nemojte nasumično birati fontove za blog, grafiku za društvene mreže i ostale elemente svog vizuelnog identiteta.

Najpre razmislite, kako biste opisali identitet vašeg brenda? Da li je moderan, tradicionalan ili veseo i razigran? Izaberite jedan ili dva fonta koji imaju ove karakteristike i držite ih se.

Sećam se da sam, mnogo pre nego što sam i slutila da ću se baviti ovim poslom, umela da primetim nedoslednost ove vrste na promo materijalu nekih firmi. Ako je jedna devojčica umela da zaključi da je tako nešto bezveze, zamislite reakciju odraslih i ozbiljnih ljudi.

Dok birate svoje fontove, imajte u vidu da treba da rade i na webu. Drugim rečima, pre preuzimanja proverite postoji li verzija za web fonta koji vam se dopada.

Najbolje mesto sa besplatnim fontovima svakako je Google Fonts. Osim što nude potpuno besplatne fontove koje možete koristiti za web i štampu, imaju i veliku kolekciju.

Ukoliko želite nešto ekskluzivnije fontove i potpuno unikatan dizajn, posetite Creative Market. Uvek nude pakete sa više fontova, po više nego pristupačnim cenama. Uz to su fontovi toliko lepi, da se nećete morati mučiti sa ostatkom dizajna. Font će odraditi najveći deo posla.

Kreiranje vizuelnog identiteta: BOJE

Sjajno je to što dobar izbor, od samo nekoliko boja, može izazvati određenu emociju i na pravi način komunicirati bez reči.

Boje su moćne, imaju značajnu ulogu u identitetu svakog brenda, pa morate dobro razmisliti pre nego što konačno utvrdite koje od njih će predstavljati vaš blog.

Svako od nas ima par boja koje najviše voli, ali ne bi bilo najmudrije, bez prethodne analize, odlučiti se baš za njih. Kada je u pitanju kreiranje vizuelnog identiteta, odluke se ne donose samo na osnovu ličnog ukusa i afiniteta.

Posetitie moju tablu na Pinterestu: Palete boja. Tu ćete pronaći veliki izbor kolor šema, koje vam mogu pomoći i dati ideje za utvrđivanje boja vašeg brenda.

Tabla Palete boja na Pinterestu

Da naučite značenje boja i na koje aspekte ukazuju, pročitajte prilog Psihologija boja.

Kreiranje vizuelnog identiteta: FOTOGRAFIJA

Dolazimo do predivne fotografije. Oni koji ne provedu nimalo vremena razmišljajući o fontu koji će upotrebiti, na sličan način pristupaju i fotografiji. Svi navedeni segmenti vizuelnog identiteta su podjednako bitni, pa tako i fotografija.

U kojoj god niši da se nalazite, fotografija visokog kvaliteta je apsolutno neophodna na vašem blogu. Zaboravite na skupe mobilne telefone i njihove dobre kamere sa mnogo piksela. Kamere takvih telefona nikada neće zameniti profesionalni foto-aparat.

Naravno da nisam zaboravila da nisu svi početnici u prilici da priušte sebi dobar foto-aparat, dok neki uopšte nemaju ni vremena, ni afiniteta da se bave fotografisanjem. Srećom, postoji puno sajtova na kojima možete besplatno preuzeti fotografije za svoj blog: Pexels, Re:splashed, Picjumbo, Unsplash, Picography, Splitshire.

Kreiranje vizuelnog identiteta: NAČIN OBRAĆANJA

Ovaj segment se ne odnosi u potpunosti na vizuelne aspekte, ali zbog toga nije ništa manje važan od prethodnih o kojima smo govorili.

I u načinu na koji se obraćate svojoj ciljnoj grupi je ključna doslednost. Ukoliko vaš vizuelni identitet odlikuju vesele i živopisne boje, ne bi bilo zgodno da vaše poruke budu ozbiljne i autoritativne.

U svakom slučaju, najviše će vam se isplatiti ako na svom blogu budete prirodni. Autentičnost igra jednu od najvažnijih uloga ovde. Dva blogera koja pišu o potpuno istoj temi, a različitih su karaktera i temperamenta, uglavnom neće imati istu publiku.

Ovo naravno ne znači da treba da se folirate da biste privukli što više čitalaca. Nećete dugo izdržati, ljudi će to primetiti i prestati da posećuju vaš blog. Potpuno isto kao i na ostalim životnim poljima. 🙂

Postoji jedna mlada američka blogerka, moja koleginica dizajnerka. Ona na svom blogu deli zaista sjajne savete tako što koristi ulični žargon, često i psuje. Lično više volim drugačiji pristup čitaocima, pa ne čitam često njene priloge, ali sam videla da ima jako veliku publiku. Ne zbog svog uličnog žargona, već zbog toga što je prirodna i iskrena – ljudi to prepoznaju i vole.

Zaključak

Kao što sam na početku obećala, pripremila sam vam mali poklon. U pitanju je Vodič za kreiranje vizuelnog identiteta (PSD fajl). Nakon što ga popunite, sačuvajte ga u PDF-u, kako biste mu uvek imali lak pristup.

Preuzmite svoj vodič za kreiranje vizuelnog identiteta

Za dodatna pitanja i pomoć, stojim vam na raspolaganju. 🙂

Podelite prilog sa prijateljima
Pročitajte i sledeće
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Blog za kreativne preduzetnike

Prijavite se da putem imejla dobijate savete i ekskluzivne materijale pomoću kojih možete da pokrenete i unapredite svoj kreativni biznis.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.